تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

مرحله‌ی اول: یافتن کلمات کلیدی مرتبط

مرحله‌ی دوم: لیستی از ایده‌های کلمات کلیدی ایجاد کنید

مرحله‌ی سوم: معیارهای مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی را بشناسید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید

مرحله‌ی چهارم: لیست کلمات کلیدی‌تان را گروه‌بندی کنید

مرحله پنجم: ساخت صفحات و تولید محتوا

 

تحقیق کلمات کلیدی

هدف تحقیق کلمات کلیدی یافتن کلمات و عباراتی است که افراد در گوگل و سایر موتورهای جستجو به دنبال آنها هستند. این عبارات با محصولات و خدمات وب سایت شما مرتبط هستند.

کاربران تنها کسانی نیستند که به دنبال کلمات کلیدی می باشند بلکه گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بر اساس این کلمات رتبه بندی می کنند. اینجاست که فرآیند سئو شروع می شود. اما درک اهمیت تحقیق کلمات کلیدی، تنها نیمی از کار است؛ شما همچنین باید توانایی انجام تحقیق کلمات کلیدی را داشته باشید. واقعیت این است که یادگیری نحوه انجام تحقیق کلمات کلیدی یک وظیفه اساسی متخصص سئو است.

از طرف دیگر شما اگر مشکل لینک سازی داشته باشید امکان Disavow کردن رو دارید یا مشکلات UI و UX ، تکنیکال را به راحتی رفع می کنید. اما اگر تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد تارگتینگ شما به درستی انجام نشود، خسارات وارده به سئو شما به راحتی قابل جبران نیست. اشتباهات در تحقیق و استراتژی استفاده از کلمات کلیدی گاها جبران ناپیر خواهد بود.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه و عبارت هایی که در موتور جستجو سرچ می شوند و برای کسب و کار شما حائز اهمیت هستند. افرادی که در موتورهای جستجو عبارتی را جستجو می کنند درواقع یک نیازی دارند. به دنبال پاسخ پرسشی هستند و یا خواهان خرید محصول یا خدمات هستند.

تحقیق کلمه کلیدی چیست؟

به فرایند استخراج کلمات کلیدی هدفمند یک کسب و کار و دسته بندی کلمات مناسب با یکدیگر برای سئو کردن یک صفحه مناسب  که یکی از دستاوردهای زیر را برای ما داشته باشد تحقیق کلمات کلیدی می گویند.

فروش ایجاد کند

به برند سازی ما کمک کند

ترافیک و بازدید ایجاد کند

به زیان ساده تر تحقیق کلمات کلیدی را می توان درآمد بیشتر و پایدارتر تعریف کرد.

اهمیت کیورد ریسرچ

تحقیق کلمات کلیدی بنیادی ترین، مهمترین و ارزشمند ترین فعالیت شما در بازاریابی اینترنتی است که برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است. تحقیق کلمات کلیدی پایه و اساس فرایند سئو است زیرا به جای آزمون و خطا کردن از همان ابتدا بهترین مسیر را برای موفقیت یک کسب و کار پیدا خواهید کرد.

با تحقیق کلمات کلیدی شما می توانید بفهمید چه کلماتی برای شما حائز اهمیت هستند، ساختار صفحات و محتوای سایت خود را چگون باید بچینید و ترافیک قابل توجهی را از موتورهای جستجو دریافت کنید. زمانی که شما بدانید کاربران اینترنت به دنبال چه اطلاعاتی هستند، می توانید یک بازاریابی محتوای قدرتمند داشته باشید.

مهم: انتخاب کلمات کلیدی باید در جهت افزایش نرخ تبدیل و بازده سرمایه باشد. کلمات کلیدی به صورت مستقیم بر روی سود و سرمایه یک کسب و کار تاثیر می گذارند. بازخورد سریع و موثر و همچنین، شناخت و درک مخاطبان هدف و نیازهای آن ‌ها در انتخاب کلمات کلیدی دارای اهمیت است.  

نرخ بازگشت سرمایه در سئو یا در اصطلاح تخصصی SEO ROI که مخفف کلمه Seo Return Of Investment است به معنای میزان درآمدی که یک کسب وکار در طول یک بازه زمانی مشخص در ازای سرمایه گذاری در حوزه سئو کسب می کند.

با سرمایه گذاری در بخش سئو و بازاریابی محتوا میتوان در مراحل مختلف قیف تبدیل، مخاطبین جدیدی را جذب کرد و با ارائه محتوا مناسب به آنها ، این مخاطبین را به مشتریان واقعی تبدیل کرد و در نتیجه نرخ تبدیل مخاطبین به مشتریان واقعی را افزایش داد. یکی از مزایای سئو که در نرخ بازگشت سرمایه سئو بسیار موثر است همین ویژگی افزایش نرخ تبدیل است که در آن نهفته است. بنابراین مرحله تحقیق کلمات کلیدی بسیار حائز اهمیت برای هر کسب و کاری در فرایند سئو می باشد.

 

انواع مختلف کلمات کلیدی در سئو:

انواع مختلفی از کلمات کلیدی در سئو دخیل هستند. کلمات و عبارات کلیدی در سئو را می‌توان بر اساس تعداد کلمات، قصد کاربر از جستجو و نقش آن‌ها در محتوا دسته‌بندی کرد. با درک انواع مختلف کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آنها در استراتژی بازاریابی محتوا، می توانید ترافیک مرتبط را به سایت خود هدایت کنید. در جدول زیر، نام انواع کلمات کلیدی در سئو را بر اساس این ۴ دسته‌بندی به‌همراه تعریف آن‌ها آورده‌ایم

کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو

کلمات کلیدی بر اساس هدف جستجو

کلمات کلیدی بر اساس جستجوی محلی

کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی بر اساس ترندی

کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو

عبارات کلیدی تک کلمه ای ( Seed Keyword or Head Keywords)

کلمات کلیدی دم کوتاه “Short-tail” شامل یک یا گاها دو کلمه هستند. این کلمات کلی و عمومی هستند. باتوجه به عمومی بودن این دسته از کیوردها و مشخص نبودن قصد نهایی کاربر از جستجو، کسب رتبه برای آنها سخت تر، زمان بر و پرهزینه خواهد بود.

بیشترین حجم جستجو (High Search Volume)

بیشترین میزان رقابت (competition)

سختی و دشواری بسیار زیاد (High Difficulty)

نرخ تبدیل و هدفمندی کمتر (Low Conversion Rate)

 برای فروش محصول یا خدمات مناسب نیستند.

هزینه و زمان زیاد برای کسب رتبه

بنابراین، با توجه به میزان سختی این کلمات بهتر است در مراحل ابتدایی شروع فعالیت کسب و کار از این نوع کلمات کلیدی هنگام انجام کیورد ریسرچ صرف نظر کنید. رتبه گرفتن برای این دسته از کلمات کلیدی در صفحه نتایج دشوار است، زیرا توسط بسیاری از کاربران جستجو می‌شوند و درنتیجه رقابتی‌تر هستند. هدف‌گذاری روی کلمات کلیدی کوتاه بهترین گزینه برای وب‌سایت‌هایی است که قدرت دامنه و اعتبار بیشتری دارند. کاربرد کلمات کلیدی کوتاه بیشتر برای بهینه‌سازی صفحات پیلار  واصلی در وب‌سایت است که محتوای کامل و جامعی دارند و تمام موضوعات محتوایی مرتبط را پوشش می‌دهند. این کلمات همچنین جنبه قدرت نمایی برای یک برند را دارند.

  کلماتی مانند سئو، وردپرس، لپ تاپ، موبایل، مانتو، طراحی سایت جزء این دسته از کلمات کلیدی هستند.

 

کلمات کلیدی عبارتی (Body Keywords)

طول کلمات کلیدی دم میانی یا عبارتی “Middle Tail Keywords” که معمولا بین سه تا چهار کلمه است.

حجم متوسط  جستجو

میزان رقابت متوسط

نرخ تبدیل خوب

کلمات کلیدی متوسط هم مانند کلمات کلیدی کوتاه برای وب‌سایت‌های با رتبه دامنه بالا و متوسط گزینه‌های بسیار خوبی هستند و کاربرد اصلی آن‌ها بیشتر برای صفحاتی مثل صفحات محصول و پست های بلاگی و محتوای کلاستر است که محتوای کوتاه‌تری دارند و از طریق آن ها می توان به صفحات اصلی که کلمه کلیدی کوتاه تری دارند از طریق لینک داخلی قدرت و اعتبار بیشاری ایجاد کرد.

 هنگام انجام تحقیق در مورد عبارات کلیدی، کلمات کلیدی میانی را انتخاب کنید زیرا کلمات زیادی در بازار وجود دارد که توسط رقبا هنوز استفاده نشده است. اغلب می توانید عبارات دو الی چهار کلمه ای را پیدا کنید که به راحتی برای هر کسب و کاری در صفحه اول گوگل قرار گیرد.

کلماتی مانند: آموزش سئو رایگان، آموزش طراحی سایت رایگان، خرید لپ تاپ لنوو ارزان، خدمات سئو  در مشهد

 

کلمات کلیدی دم بلند (Long Tail Keywords)

کلمات کلیدی دم بلند شامل پنج کلمه یا بیشتر هستند.

کمترین حجم جستجو

کمترین میزان رقابت

بیشترین نرخ تبدیل و هدفمندی

مناسب برای فروش محصول یا خدمات

هزینه و زمان کم برای کسب رتبه

بنابراین، اگر استراتژی سئوی وب سایت خود را برای مدتی بر روی این کلمات کلیدی متمرکز کنید، با وب سایت هایی که رتبه دامنه پایین تری در صفحه نتایج دارند، رقابت خواهید کرد، که به این معنی است که رتبه SERP سریعتر و بالاتری خواهید داشت.

برندهای بزرگتر معمولاً هنگام انجام تحقیق در مورد عبارات کلیدی از کلمات کلیدی دم بلند چشم پوشی می کنند، زیرا آنها را مهم نمی دانند. بنابراین من همیشه توصیه می کنم که کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهید تا فروش سریع و آسان برای سایت خود داشته باشید.

مثال آموزش سئو رایگان مقدماتی تا پیشرفته ، خرید بهترین لپ تاب ایسوس ارزان قیمت، خرید موبایل ایفون ارزان قیمت در مشهد، چگونه وردپرس را یاد بگیریم؟

نکته: کلمات یا عبارات کلیدی طولانی نباید بی هدف بوده یا نام محصول باشد. ماک کحصول که نیاز به تحقیق کلمات کلیدی ندارد و از قبل مشخص است. عبارات طولانی می بایست نماینده لیستی از محصولات یا خدمات یا محتوا باشد. مثال نمونه چراغ دیواری حمامی ضد آب که نماینده یک سری محصول چراغ دیواری با ویژگی ضد آب و کاربرد استفاده در حمام است. در نهایت بعد از گذشت مدتی و کسب رتبه به تدریج به کلمه کلیدی چراغ دیواری حمام و سپس کلمه کلیدی چراغ دیواری خواهیم رسید.


rozblog

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟

کلمات ,کلیدی ,تحقیق ,جستجو ,کلمه ,اساس ,کلمات کلیدی ,تحقیق کلمات ,کلمه کلیدی ,انجام تحقیق ,داشته باشید ,تحقیق کلمات کلیدی ,کلمات کلیدی کوتاه ,جستجو کلمات کلیدی ,keywords کلمات کلیدی
مشخصات
آخرین جستجو ها